Specializarea strategică în era automatizării

Acasa/Blog/Specializarea strategică în era automatizării

Specializarea strategică în era automatizării

Ei sunt întotdeauna prezenți la datorie, chiar și în timpul meciurilor din Cupa Mondială. Pot lucra în schimburi de 12 ore fără a prezenta semne de oboseală și niciodată nu pierd timpul la țigară, cu mult timp după ce s-a sfârșit pauza de masă.
În multe privințe, roboții și alte tipuri de sisteme automatizate sunt angajații perfecți. Dar pentru comercianții copleșiți de concurența intensă și obiceiurile de consum care se schimbă, automatizarea nu înseamnă pur și simplu o forță de muncă ascultătoare. Este un imperativ strategic.
Pentru a atrage clienții cu experiențe de cumpărături fără cusur, Walmart, Kroger și Amazon explorează utilizarea tehnologiei de auto-checkout. În spatele scenei, un număr tot mai mare de comercianți folosesc roboți în depozite pentru a accelera timpul de livrare. Pe toate fronturile, sectorul comerțului este pregătit pentru automatizarea pe scară largă.
Toate aceste schimbări vor crea presiuni asupra forței de muncă pentru persoanele din industria comerțului și asupra liderilor resurselor umane care îi gestionează. Poate chiar și în moduri surprinzătoare, care nu sunt imediat evidente observatorilor ocazionali.
Partea bună a automatizării
Tehnologiile de automatizare și utilizarea roboților au generat anxietate pe scară largă în legătură cu pierderile majore de locuri de muncă. Potrivit unui studiu publicat de o firmă de consultanță în investiții în mai 2017, între 6 milioane și 7,5 milioane de locuri de muncă riscă să fie înlocuite din cauza automatizării în următorul deceniu. Casierii – și în special femeile – prezintă cel mai mare risc pentru automatizare, se arată în raport.
Dacă schimbați accentul de pe locuri de muncă la sarcini apare o viziune mai optimistă. După cum subliniază expertul în resurse umane, John Boudreau, în acest post de pe blog, bancomatele au fost odată considerate a fi doom-ul băncilor, dar acest lucru s-a dovedit a fi fals. De fapt, numărul de locuri de muncă în bănci a crescut cu numărul de bancomate, deoarece numărul de tranzacții bancare a crescut, iar băncile au început să concureze prin angajarea mai multor angajați bancari pentru a oferi servicii mai bune clienților.
În timpul Revoluției Industriale, numărul țesătorilor a crescut, munca devenind mai automată, explică acest articol din The Economist: „Eficiența îmbunătățită a condus la o producție mai mare, la prețuri mai mici și, astfel, la o cerere mai mare pentru sarcinile pe care mașinile nu le-au putut face”.
Introducerea chioșcurilor self-service pare să urmeze același model de redistribuire a forței de muncă. Când McDonald’s a prezentat chioșcuri de self-service în mii de magazine s-a afirmat că nu au fost înlocuitori pentru cei care aveau locuri de muncă. După cum a spus purtătoarea de cuvânt a unei companii, Business News, chioșcurile „oferă o oportunitate de a trece pozițiile din spatele casei către mai multe roluri de servicii pentru clienți, cum ar fi concierge și serviciul de masă, unde aceștia pot să interacționeze cu oaspeții și să-și îmbunătățească experiența de luat masa”.
În ceea ce privește automatizarea în depozite, Amazon continuă să-i adauge oameni în echipă, chiar și atunci când pune în circulație peste 100.000 de roboți din întreaga lume. Angajații care au operat anterior stivuitoare au participat la cursuri de specializare pentru a deveni operatori de roboți.
Programe strategice de specializare
Tehnologia nu poate elimina complet locurile de muncă. Însă va crea noi provocări pentru angajatori și responsabilii de resurse umane, sub forma unor lacune în materie de competențe. Luați în considerare ceea ce s-a întâmplat atunci când procesul de fabricație a început să necesite mai mulți angajați cu competențe tehnice: golul de competențe a lăsat angajatorii care se luptă să umple posturile vacante, făcând traingurile și consultanța de specialitate o necesitate.
Această legătură între tehnologia cu evoluție rapidă și programele interne „învățați pe măsură ce câștigați” este de asemenea proeminentă în alte industrii: AT&T a lansat un efort de reconversie de 1 miliard de dolari după ce a descoperit că aproape jumătate din angajați nu aveau competențele necesare pentru a menține competitivitatea companiei.
Acest lucru forțează managerii de resurse umane să devină mai strategici: în loc să se uite doar la numărul de angajați, aceștia trebuie să analizeze și cum să proiecteze programe de specializare care să răspundă cerințelor de abilități care se schimbă permanent. Cu toate acestea, pentru a evita supra-cheltuieli pentru inițiative care nu împing afacerea înainte, aceste programe trebuie construite folosind o abordare bazată pe date.
Poate că organizația dumneavoastră abia începe să exploreze automatizarea sau a început deja să-și echipeze magazinele cu chioșcuri și depozite cu roboți digitali. Dacă lucrați în domeniul resurselor umane de vânzare cu publicul, acum este momentul să începeți să vă gândiți în mod analitic la programele dumneavoastră de formare. Urmați acești pași pentru a profita la maximum de potențialele angajaților dumneavoastră: investiții în specializare.
Întreprinderile strategice nu folosesc doar tehnologia din motive tehnologice. Dacă organizația dumneavoastră își automatizează magazinele sau depozitele, este probabil că există un motiv de afaceri foarte bun pentru aceasta, fie că oferă consumatorilor o experiență fără fricțiune, fie accelerează timpul de procesare a comerțului electronic pentru a crește cota de piață. Cu o înțelegere a modului în care automatizarea rezolvă o anumită problemă de afaceri și despre cât de drastic se va schimba afacerea pentru a ajunge acolo.
Best Smart Consulting, prin proiectele INDUSTRIA DE MÂINE și START INDUSTRY 4.0, își propune să pregătească România cu toate competențele necesare pentru a se alinia celei de-a 4-a revoluții industriale – Industry 4.0. Organizate în 4 module strategice de specializare: Achiziții & Supply Chain, Management Operațional, Coordonarea producției și Management HR – cursurile industriale Industry 4.0 oferă angajaților un set complet de competențe în Industry 4.0.
Prin cele două proiecte, care acoperă ca și teritoriu întreaga Românie – atât persoane fizice, cât și persoane juridice se pot înscrie pentru a participa gratuit la un curs ales. Cursurile sunt structurate ca fiind o componentă al unui întreg modul. Prin participarea la cursurile unui modul sau chiar alegerea anumitor cursuri din module diferite (în funcție de nevoia de specializare a fiecărui individ/companie), se poate crea astfel un pachet personalizat.