STUDIU PRIVIND DIGITALIZAREA ÎN COMPANIILE INDUSTRIALE

ROMÂNIA 2018-2019

Digitalizarea in contextul Industry 4.0

Află cum abordează companiile din mediul industrial românesc noile trenduri globale de digitalizare și integrare a proceselor, precum și despre importanța pe care o acordă strategiei de transformare digitală în contextul revoluției industriale 4.0.

Reprezentanții companiilor din industria românească au înțeles importanța digitalizării pentru dezvoltarea unor afaceri eficiente, competitive pe piață și atente la impactul activității lor asupra mediului și asupra generațiilor viitoare. Despre procesul de transformare digitală, putem spune că reprezintă doar o piesă din puzzle-ul Industry 4.0 din România.

Asistăm deja de câțiva ani, în lume, la fenomenul Industry 4.0, a patra revoluție industrială, ce implică schimbarea paradigmei industriale actuale: trecerea de la computerizare și automatizare la implicarea Cyber-Physical-System (CPS), Internetului Lucrurilor și Internetului Sistemelor în procesele tehnologice și decizionale.

Tocmai de aceea, Academia Industrială și Cult Market Research și-au unit forțele în elaborarea unui raport ce surprinde impactul „celei de-a patra revoluții industriale” asupra industriei românești și piesele puzzle-ului Industry 4.0 în România.

Despre studiu

Companiile românești se consideră pregătite să facă pasul către industria viitorului și să profite de avantajele competitive câștigate în urma update-ului către noua paradigmă? Răspunsurile la aceste întrebări se regăsesc printre rezultatele raportului Digitalizarea în companiile industriale din România– Studiu de percepție 2019 realizat de Academia Industrială alături de Cult Market Research.

Pentru a testa răspunsul pieței industriale din România la schimbările și oportunitățile de dezvoltare aduse de Industry 4.0, am consultat 300 de reprezentanți ai companiilor din diferite industrii (producție auto, alimentară, metale, IT etc.).  Datele au fost colectate în perioada octombrie 2018 – martie 2019 prin intermediul unui chestionar  auto-aplicat.

Vă prezentăm câteva argumente identificate în cadrul cercetării ce susțin ideea că Industry 4.0 este un fenomen de actualitate și în România iar jucătorii din industrii sunt nerăbdători să profite de aceasta.

Digitalizarea – catalizatorul creșterii eficienței companiilor din industria românească

Companiile urmăresc dezvoltarea eficientă a procesului tehnologic și un management sănătos al echipelor, iar transformarea digitală este elementul central al acestui discurs. Astfel, 7 din 10 reprezentanți ai companiilor cu profil industrial din România sunt încrezători că prin digitalizare pot crește eficiența funcționării și operațiunilor în companiile lor.

Prin digitalizare
74%
Prin modernizare
61%
Formarea forței de muncă
61%
Prin reorganizarea proceselor
49%
Prin îmunătățirea condițiilor de muncă
25%
Prin mecanizare
14%

Cum credeți că puteţi creşte eficiența funcționării, a operațiunilor în compania/în organizaţia dvs.? (răspuns multiplu)

Digitalizarea – un avantaj competitiv pe piața industrială din România

Pe baza experienței profesionale, 8 din 10 reprezentanți ai industriilor analizate susțin că un grad ridicat de digitalizare reprezintă un avantaj competitiv în piața în care activează. Din acest motiv, implementarea proiectelor de trasformare digitala are un loc de prioritar  în strategia de dezvoltare a companiilor în următorii ani.

Da, inseamnă un mare avantaj competitiv
74%
Da, inseamnă avantaj competitiv mediu
18%
Da, dar inseamna doar avantaj competitiv mic
1%
Nu are niciun impact, majoritatea actionand similar in acest domeniu
3%
Este mai degrabă un dezavantaj competitiv din cauza costurilor
1%

Pe baza experiențelor dvs., în opinia dvs. personală, un grad ridicat de digitalizare înseamnă avantaj competitiv pe piețele româneşti și pe cele regionale?

Digitalizarea – următorul pas strategic al companiilor

Pentru următorii 3 ani, 97% dintre reprezentanții companiilor industriale au în plan să implementeze proiecte de digitalizare în companiile lor.  De asemenea, aproximativ un sfert dintre respondenți au menționat că procesul de transformare digitală este unul continuu în cadrul companiilor din care fac parte. Acesta implică atât resurse financiare însemnate, cât și deschiderea echipelor de specialiști către noile tehnologii ale Industry 4.0

Da, investim în digitalizare în mod continuu
23%
Da, este planificat
32%
Probabil Da
42%
Probabil Nu
3%

Aveţi în plan, în următorii 1- 3 ani, implementarea altor proiecte de digitalizare în compania/organizația dvs.?

 

Ce include?

Raportul de cercetare complet al studiului Digitalizarea în companiile industriale din România-studiu de percepție 2019 oferă răspunsuri concrete la mai multe întrebări privitoare la acest subiect:

  • Ce înseamnă, de fapt, transformare digitală pentru companiile industriale din România?
  • Ce anume doresc companiile industriale să îmbunătățească prin digitalizare?
  • Care este situația proceselor de digitalizare în companiile industriale?
  • Care sunt factorii ce determină implementarea proceselor de digitalizare în companiile industriale?
  • Care sunt bugetele acordate proceselor de digitalizare alocate de companiile industriale în ultimii 3 ani?
  • Se raportează în mod diferit diferitele ramuri industriale și profiluri de companii la Industry 4.0? Dacă da, care sunt principalele deosebiri?

Au realizat acest studiu

Academia Industrială este un concept gândit să vină în întâmpinarea nevoilor de training, consultanță în îmbunătățirea proceselor prin digitalizare dezvoltare ale companiilor din producție și are la bază experiența noastră și a trainerilor și partenerilor noștri de tehnologie în acest domeniu. Am livrat cursuri de instruire la peste 6000 de cursanți și peste 500 de companii din România și UE. Am susținut prin două proiecte europene www.industry40.ro | www.industriademaine.ro 700 de angajați ai companiilor din industrie să dobândească competențe profesionale, 500 de persoane au participat la cele 20 de workshop-uri naționale cu tema Start Industry 4.0 iar 32 de companii au beneficiat de consultanță pentru îmbunătățirea proceselor prin digitalizare.

Cult Market Research este o companie românească specializată în cercetarea de piață și de marketing. Echipa este formată din specialişti în sociologie, psihologie, marketing și economie. Compania a dobândit 10 ani de experiență pe piața românească și oferă o gamă diversificată de servicii de cercetare standard (ex. studii de piață, testare de produs) și mai puțin standard (ex. eye tracking, etnografie). Experiența companiei cuprinde domenii precum: IT, Auto, Farma, Bănci, DYI, Retail, Agricultură. Cult Market Research face parte din Cult Group, alături de ISSPOL (Institutul de Studii Sociale și Politice), Call2B și ARENAS (ONG).

1300 Ron*

Comandă raportul

*pretul nu include TVA

Formular de comanda

Pentru mai multe informatii privind acest raport: sales@academiaindustriala.ro | +40740339467